Strona główna

Dla pracodawcy

Ustawa o PPK weszła w życie 1 stycznia 2019 r. Planuje się stopniowe (co 6 miesięcy) włączanie kolejnych grup podmiotów do programu w okresie 2 lat, począwszy od
1 stycznia 2019 r. – od największych przedsiębiorstw, aż do najmniejszych firm.
 

Pracodawca nie może zrezygnować z uruchomienia PPK. Utworzenie i prowadzenie PPK i dokonywanie wpłat podstawowych jest jego obowiązkiem ustawowym.

Przepisy ustawy o PPK mają obowiązek stosować wszystkie podmioty, które zatrudniają co najmniej jedną osobę podlegającą obowiązkowym ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym w związku z zatrudnieniem w tych podmiotach.

Podmiotem zatrudniającym w rozumieniu ustawy zobowiązanym do jej stosowania jest:

  • Pracodawca;
  • nakładca;
  • rolnicze spółdzielnie produkcyjne lub spółdzielnie kółek rolniczych;
  • zleceniodawca;
  • podmiot, w którym działa rada nadzorcza.

Nadzór nad PPK w zakresie działalności instytucji finansowych sprawować będzie Komisja Nadzoru Finansowego.

Helpdesk dla PPK Serwis:

Pomoc w zakresie obsługi Aplikacji prowadzona jest w każdym dniu roboczym w godzinach 9.00-17.00 pod numerem telefonu: 22 35 54 666 oraz pod adresem e-mail: pomoc-ppk@psfinteco.pl.

Za dzień roboczy uznaje każdy dzień, w którym działa Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.

 
 
 
powrót

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij